Usha2 Sini Sket!!!

SeLaMaT DATANG ke karpet hitam arboqskii.blogspot

Tuesday, January 5, 2010

''khairullah - WANTED!!''

air plak menjadi isu arini
terpaksa mandi di paip utama....
angkut air dari garaj.......
adoyai....isu slalu muncul setiap sem

tapi bukan tu gua nak cite sgt pasal air
tu tajuk entry
lu kenal x sape khairullah.....
...x kenal x per.....nnti di akhir post tu lu org akan kenal

rase gua....dr kecik smpai besar.........
mmg byk nama sapaan gua ade
tp bagaimana org zaman nenek kite....
mesti korang penah dengar nama pelik2 kan
yg pada benak hati korang nama ''oldskooll''
kt kampung gua nie la senang cite
bermacam2 nama pelik....
gua kadang2 tergelak gak

x baek gelakkan nama org

menurut nenek gua
org dulu2 ada nama sapaan yg lain
sebabnya nenek gua kate
nama yg sebenar tu x sesuai


sbb ada kejadian atau kes
di mana lepas bayi tu da ada nama
berlaku simptom2 seperti:
>menangis
>sakit
.................
penyelesaiannya, bayi tu diberi nama sapaan lain

contohnya ada sorang org kampung gua
pangkat nenek la....nama dia habsah....tapi sbb masa kecik asyik sakit
terus ayah die panggil die dengan nama PISANG
penyudahnya sampai sekarang org panggil dia pisang....


tapi ada gak kes org dulu nama lain sbb
da panggilan di kampung di mana orang2 kampung je yg tau nama tu
mcm ayah gua ....kalau kengkawan die atau tetamu atau org nak anta barang cari umah die kt kampung tu mmg seksa...
sbb nya...kt kampung org panggil ayah gua razak.......
jadi kalau ada org tanya umah encik bahaman....mmg makan masa ...


atau dalam kes2 tertentu......nama memang diberi dikalangan rakan2 mereka berkaitan dengan pekerjaan atau perlakuaan mereka.............


tapi tadi kt dewan kuliah.....lec nak panggil gua...tapi lupe nama
last2 die tibai panggil gua Khairullah......
sbbnye die ingat nama mmber gua ubaidullah
....x pasal2 satu dewan gelak............huuuuu
popular seketika....tapi khairullah...leh tahan gak best...
hahaha....da r......
agak mengantuk ke kuliah hari nie
bagaimana esok????....
ni la pic si khairullah...haha
caaa alifff booottt

No comments:

Post a Comment