Usha2 Sini Sket!!!

SeLaMaT DATANG ke karpet hitam arboqskii.blogspot

Sunday, August 28, 2011

''ramadhan 2011 arboqskii..''

alhamdulillah
kita sume diberi kekuatan dan kesempatan
serta ruang dan peluang 
menikmati ramadhan dalam keadaan yang sejahtera

syukur,
tahun ini ramadhan dilalui dengan tenang sekali
bagi gua.....bulan ramadhan tetap best...seperti bulan2 yg lain juga

ramadhan kali ini
aku lebih di rantauan orang
banyak pengalaman
ilmu yang aku timba
di persekitaran yang baru

walau
kali ini aku merasa berbuka seorangan
dengan juadah bikinan sendiri
tetap terbaekkk wooo

kenangan majlis berbuka yg dimasak bersama2 rakan guru
amat lucu dan berbagai ragam

cubaan pertama,
ketika tu aku ngan teman guru yang lain sedang sibuk mengatur
strategi untuk memasak hidangan sup kaki
bagi juadah berbuka geng2 guru yg sekepala
aku angkat periuk dari prasekolah ke garaj kuarters ku
jarak hanyalah 500m sahaja...
rakan yang lain pula memikul tong gas dan tunku

di garaj,
3 orang lagi sedang mengemaskan kaki lembu sebelum direbus
sedang asyik bersembang
tiba-tiba GURU BESAR datang daaaaa
kantooiiii
guru besar: ''awak sume masak x ajak saya ye?''
cikgu: eh...kami mmg nak ajak cikgu...tp tunggu siap masak dulu la

GURU BESAR wat muka x puas hati
 2-3 orang da larikan diri

guru besar: ''lain kali kalau wat apa2 jgn sembunyi dari saya ye'' 
cikgu: baik cikgu...ini bukan melibatkan sekolah....antara kami je
guru besar: ''tak kisah la..apa2 pun bgtau sy dulu...ini soal keselamatan...''


guru besar pun blah dari situ......


aku ngan yg lain2 terus la gelak2.....soal keselamatan plak
sebenarnya..guru besar aku ni kaki sembang
aritu....x de orang nak layan die sembang...wat2 merajuk plak
hahaha......


siap masak....kami sume makan di pra sekolah
....pastu terawih, ngeteh......borak2 sampai pkul 2pagi


syiok.........



sekolah ku ...tempat kerja ku....yang pertama








kenangan ramadhan aku kali ini......gambar x de..sbb sibuk memasak....
dikawasan sekolah....jauh dari bandar.......kawasan kampung
mesti ramadhan korang best kan...ada yang berpuasa di ibukota
bersama rakan2.....keluarga...mahupun yang tercinta...
apa ada hal....gua lagi suka duk sorang2......




caa aaalifff boootttttt

No comments:

Post a Comment