Usha2 Sini Sket!!!

SeLaMaT DATANG ke karpet hitam arboqskii.blogspot

Monday, November 15, 2010

''cerita 5 taun setengah - part 6''

kembali lagi . . .
 . . . ..rantaian ke enam
untuk cerita 5 tahun setengah saya

baeklah....
pengangkutan
atau transportation . ...
di kala bergelar 'student'

awal2 masuk maktab.........
mmg gua x de.....jgn kate kete, moto pun x de.....
so, kalau nak gerak ke mana2
yg utama dahulu adalh BAS RAPID KL dan juga TEKSI

 bas rasmi dulu 2005-2007

abes2 kuat hujung minggu...kuar ngan bas je la..bas no.112
time tu la nak mengusha awek2 maktab
hampeh..x dek dilayannyer....hahaha
tambang rm1 kot....x ingat
g la merayau2....berduyun2 kuar......
pastu naek LRT ......monorail ..LRT-PUTRA .....

susah gak kalau x dek transport nie
nak bergerak tu....mati kutu la
x kan nak duk dalam bilik jaaaa.....

seingat gua,
masa mula2 tu.....kuar g mydin dekat ngan puduraya
hahaha...duk lepak2 ngan mmber...hisap 'gula' berasap.....
duk tgk org lalu lalang
byk dowh bangla ngan indon
pastu g sogo...time tu bile elaun da masuk
tuuu diaaa....ramai giler jumpe budak maktab kt SOGO, jalanTAR..
hehehe...masing2 tengah kaye la time tuh...
tempat nie...ramai budak maktab habes kan yg boleh dihabeskan


seingat gua, yg awal2 bwak moto dulu dalam 5-g org jer
so....jadi hot la....nak meminjam...
tp gua ...kalau desperate cam nak beli keperluan ja baru pinjam....


gua check in 2005...
taun 2007 baru bawak moto ke maktab ...
time nie...ramai da bwak transport masing2
so, ada kaki la....tu merayau2 sampai ke bentong....
mcm yg gua cite kt sini
ye la...da ada kemudahan......ada je idea nye kan3

dua bijik moto gua da guna sepanjang belajar nie
1st bike modenas kriss....penah jatuh bangun bersmanya
 sesi membersih ...tempat di bengkel auto..waktu: tengah malam

2nd honda wave S125 ..........best moto nie

 ada sape2 berminat?

tp sekarang,
ramai ad pakai kete
.........
junior pun.......sama, ramai gak pakai kete
mmg beza .., parents mampu kot
rezeki dieorg
satu je masalah....kalau guna kete 
kt maktab gua nie maslah parking
berebut2 student ngn lec....
ada parking tuk student.....tp jauh maaaaa
sudahnyer....moto senang....letak je kat mana2.....

skunk...bile tgk je bas rapid KL lalu,
teringat waktu2 dulu.....
hehehe


dikenang balik,
mmg struggle dulu......
mcm mana nak g low yat membeli laptop....
nak beli ink.....
agak berliku gak perjalanan......
tp ok jer...leh je settle asigment.....happy gak
nawaitu yg penting....
hahaha.......


caaaa aaaalifff boootttt

5 comments:

  1. 1st pract xde transport saket woo. menagesss!! hahaha

    ReplyDelete
  2. wah dah habes dah?konpem bedebar nak tunggu posting kan? owh tak sabarnye nak habis blaja..hadoii..

    ReplyDelete
  3. cikbelog: berdebar la jugak..... x per, enjoy je belaja....hhehehehe

    ReplyDelete